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자료요약
본 연구는 옥외광고의 건전한 발전과 균형적인 성장을 도모하기 위한 방안을 모색하기 위해 시도되었다. 옥외광고 종사자를 대상으로 한 FGI 결과에서 대기업 및 대형 언론사의 시장 진출에 따른 문제점으로는 크게 일자리 축소, 대기업 및 대형 언론사들의 일감 몰아주기, 불공정 거래 행위, 그리고 입찰 가격 인상으로 인한 피해 등이 제시되었다. 그리고 옥외광고 산업에 대한 중소 옥외광고 회사를 대상으로 한 온라인 설문조사 결과, 최근 매출감소와 인원 축소의 원인으로 대기업과 대형 언론사의 옥외광고 진출을 꼽았다. 그리고 옥외광고 시장에서 야기되는 문제점을 해결하기 위한 법안 마련이 필요하며, 법안 내용으로는 대기업과 대형 언론사의 일감몰아주기 금지와 일정금액 이하에 대해 참여를 제한하자는 의견이 우선순위로 나타났다. 옥외광고 시장도 빈익빈 부익부 현상이 심화되고 있어 중소규모의 옥외광고 회사의 경영이 날로 어려워지고 있어 공정경쟁 및 동반 성장을 위한 장치 마련이 시급하다.
This study was attempted to explore ways to promote the balanced development of the OOH advertising.
We conducted the FGI for those working in the OOH advertising, We could find out the problem in the OOH advertising industry. There were major problems such as jobs reduction, unfair trading practices, giving in lump works and higher bidding prices.
Besides, we conducted on-line survey for the workers in small and medium OOH advertising industry. They answered that reduced revenue and headcount caused major companies and newspaper companies’ aggressive bidding. And they also raised the need for legislation to solve the problems. The legislation are to prohibit the giving in lump works and limit their participation in the lower-than-a certain amount. The market for OOH advertising is that the rich seems to be getting richer and the poor poorer. We suggest to make laws for fair competition and shared growth.
This study was attempted to explore ways to promote the balanced development of the OOH advertising.
We conducted the FGI for those working in the OOH advertising, We could find out the problem in the OOH advertising industry. There were major problems such as jobs reduction, unfair trading practices, giving in lump works and higher bidding prices.
Besides, we conducted on-line survey for the workers in small and medium OOH advertising industry. They answered that reduced revenue and headcount caused major companies and newspaper companies’ aggressive bidding. And they also raised the need for legislation to solve the problems. The legislation are to prohibit the giving in lump works and limit their participation in the lower-than-a certain amount. The market for OOH advertising is that the rich seems to be getting richer and the poor poorer. We suggest to make laws for fair competition and shared growth.
목차
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 관계문헌 고찰
Ⅲ. 연구문제 및 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
Ⅱ. 이론적 배경 및 관계문헌 고찰
Ⅲ. 연구문제 및 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
#옥외광고 #균형발전 #FGI #공정경쟁 #Balanced Development #Out-of-Home Media #Fair Competition








