- [CJ?메조미디어] 2025 타겟?리포트_50대
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
- [2025년 5월] 2025 NPR 요약보고서
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- [Case Study] 디지털 미디어 광고 사례
- 조선-중앙-동아일보의 유사성과 차별성:1면 구성과 사설의 이념성을 중심으로
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
고객만족에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
자료요약
As consumers`needs for shopping stores are more and more diversified in the rapidly changing distribution environment, it is deemed important to research into the factors affecting consumer satisfaction and thereby, provide for some data useful to marketing activities of large-scale discount stores to keep and increase their customers. The purpose of this study was to identify the factors affecting consumer satisfaction and analyze the effects of consumer satisfaction on their re-purchasing. For this purpose, the researcher reviewed preceding studies as well as the theories about customer satisfaction factors, their re-purchasing intention and conditions of large-scale discount stores and thereupon, designed a questionnaire to survey discount store customers and then, analyzed the results of the survey empirically.
고객만족의 개념
국내 할인점
재구매의도
만족도








