- [CJ?메조미디어] 2025 타겟?리포트_50대
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
- [2025년 5월] 2025 NPR 요약보고서
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- [Case Study] 디지털 미디어 광고 사례
- 조선-중앙-동아일보의 유사성과 차별성:1면 구성과 사설의 이념성을 중심으로
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
자료요약
The purpose of this study is to identify the types of personal information of SNS users and to identify the factors influencing the value of information privacy. SNS user"s personal information is divided into two categories: SNS subscription essential information and SNS activity information. With reference to the hypothetical scenario that each information has been infringed, the amount of compensation for privacy infringement is proposed, and the acceptance of this information is classified. The user"s acceptance of the suggested amount indicates the sensitivity and value of personal information that the SNS user thinks. In this study, the level of information privacy value of SNS users was classified by using direct question method and double-bounded dichotomous choice of contingent valuable methods. In addition, we analyzed the effects of demographic factors, SNS activity factors, and privacy characteristic factors on information privacy values divided into four levels using ordinal logistic regression analysis. As a result, when SNS subscription essential information is violated, age, number of SNS registered friends, and SNS usage satisfaction have significant effects on the level of information privacy value of SNS users. In the case of SNS activity information infringement, age and privacy concerns were found to have significant effects.
목차
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형
Ⅳ. 연구방법
Ⅴ. 분석 결과
Ⅵ. 토의
Ⅶ. 시사점 및 향후 연구 방향
참고문헌
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형
Ⅳ. 연구방법
Ⅴ. 분석 결과
Ⅵ. 토의
Ⅶ. 시사점 및 향후 연구 방향
참고문헌
#SNS(social network services)#personal information value#information privacy#CVM(contingent valuation method)#WTA(willing to accept)








