- 미디어&마켓 리포트_25년 8월
- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- 2022 주류 소비 트렌드 리포트
- 2024년 6월 미디어 이슈 리포트
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [메조미디어] 2024 업종 분석 리포트 02. 화장품
- [나스미디어] 2024년 11월 Meta 협력광고, 이커머스 시장의 게임 체인저
투자마케팅을 위한 투자자집단 세분화 및 광고효과에 관한 연구
자료요약
Does advertising matter to investors? If so, how? Until recently, there has been little basis for addressing those questions. The audience of investors has rarely been a focus of the advertising literature. Similarly, it has generally been assumed that the stock markets are efficient and that investors who were assumed to be rational and informed decision makers would pay scant attention to firms` advertising(Hirshleifer, 2001), while making their investment choices.
투자자마케팅(Investor Marketing)
주주가치극대화(shareholder value maximization)
STP 전략(Segmentation
Targeting
Positioning strategy)
마케팅믹스 전략(Marketing Mix strategy:4p`s)
투자자마케팅 광고의 위험-감소효과(risk-reduction effect)








