- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- 미디어&마켓 리포트_25년 8월
- 2022 주류 소비 트렌드 리포트
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- 2025 메조미디어 트렌드 리포트
- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- 2024 메조미디어 트렌드 리포트
- [Case Study] Internet_쌤소나이트_하이시에라 런칭 캠페인/일동제약_비오비타 아기모델 선발 캠페인
- [CJ?메조미디어] OTT 광고 소비자 인식 조사
- [2025년 5월] MEDIA & MARKET ISSUE
공익광고의 의제설정에 관한 연구
자료요약
This study aims to propose the direction which future public service advertising should take to be effective by analyzing themes chosen and the manner they were addressed in ads. First, social issues of a specific period and how they were addressed as a theme in ads were examined by looking into public service ads historically. The public service advertising is a type of advertisement that incorporates the majority of public opinion. It is a communication that either supports or encourages an activity or an issue that is of benefit to public socio-economically Thus, it is a form of communication that uses informative and persuasive manner of delivering a message to enhance awareness of the social or general welfare issues in order to induce public to act.
의제설정
메시지 전달기법
메시지의 의미전달체계
텔레비전 공익광고








