- 2024 메조미디어 트렌드 리포트
- [메조미디어]?미디어&마켓 이슈?2025년 1월 호
- [2023년 11월] 2024 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2023년 6월] 2023 상반기 Media Trend Report
- [2021년 9월] 명품 브랜드 캠페인 성공 사례
- [Market Trend] 타깃 보고서_30-40대 직장인 남성
- [리서치애드]2024년 11월 인터넷 노출형 광고 결산 보고
- MZ세대 건강관리 트렌드 리포트
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [2023년 11월] 금융 업종 캠페인 성공 사례
스포츠미디어의 보도형태와 수용자 인식에 관한 연구
자료요약
The purpose of the study was to examine how audience recognize different domestic and international sports news reports depending on the media press forms. This paper raised the following questions: 1. What differences exist among press forms in reporting domestic and international sports news? 2. What differences exist among news frames regarding domestic and international sports? 3. What differences exist among thematic frames regarding domestic and international sports? 4. How does an audience recognize the sports news frame? This study used content analysis and questionnaire surveys simultaneously. The content analysis consisted of quantitative and qualitative analysis. On the other hand, the questionnaire was made up of `news frames`, `the effect of news frames`, `the evaluation of the news frames`, `the patterns of using sports media`, and `population statistical variables`. The objects of the study were the `2006 K-league playoffs` and the `2006 world cup Germany`, where the former represented a domestic sports event and the latter an international sports event. The sports news frames used for measurement were KBS and SBS sports broadcasts as well as the sports news articles of such newspapers as Daily Sports, Sports World/ Chosun, and Hangyeolae.
스포츠미디어
뉴스프레임
스포츠미디어(sportsmedia)
민족주의(nationalism)
상업주의(commercialism)
승리지상주의(victory-supermacy)
영웅주의(heroism)
뉴스 프레임(news frame)
이데올로기(ideology)
보도형태(press form)
수용자 인식(recognition of the audience)
2006년 독일 월드컵
2006 K-리그 플레이오프